Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Wednesday 21 January 2015

Bonus dibayar setiap bulan

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Dah tengah-tengah minggu ni jangan ada yang lemau pulak. Bila dah hari Rabu tak lama lagilah nak weekend kan? Jadi kita patut happy sebab lagi dua hari boleh rehat dan bersama dengan anak-anak dan ahli keluarga. Bagi saya hari minggu adalah hari untuk beri 'reward' pada anak-anak. Lima hari diorang dah penat belajar jadi hari minggu saya selalu bawa diorang keluar dan belanja makan. 'Reward' tu tak semestinya sesuatu yang mahal...setakat apa yang kita mampu dan anak-anak happy. Kadang-kadang tu bawa diorang shopping grocerries kat Tesco, si kakak minta coklat Kit Kat...jadi beli la yang satu pek ada 6 ketul tu jadi diorang boleh share sesama. Si adik pula nak beli bola kecil dalam mesin tu yang berharga RM1...jadi apa salahnya belikan...priceless ok tengok muka diorang happy bila dapat apa yang berkenan di hati. Tapi bukan semua permintaan anak-anak kami ikutkan...kalau taknak bagi kami akan beritahu sebab kenapa tak boleh beli atau kenapa tak boleh pergi ke sesuatu tempat yang diorang nak pergi. Insya-allah kalau kita explain betul-betul dan pastikan diorang faham...diorang boleh terima. Diorang pun pelik tengok setengah budak berguling menangis atas lantai kedai bila tak dapat barang yang diorang nak. 

Berbalik pada topik saya harini...bonus apa yang dapat tiap-tiap bulan? Kerajaan pun bagi bonus setahun sekali je...sama la jugak dengan syarikat swasta. Yang sedihnya ada juga company yang tak bagi bonus langsung. Rezeki masing-masing la kan. Tak dapat dinafikan lagi, Shaklee memang bayar bonus setiap bulan dan yang paling best tu bonus bukannya awal atau hujung bulan tapi di tengah-tengah bulan. Haaaa...di kala duit gaji orang lain dah hampir kering, kami dapat bonus paling lambat pun 15hb tapi selalunya awal sehari atau dua hari. Best ke best???

Mereka yang bekerja dan pada masa yang sama buat bisnes Shaklee memang masyuk. Hujung bulan dapat gaji dari company tempat kerja...tengah bulan masuk pulak bonus Shaklee...tak ke nikmat namanya tu? Rugilah sangat siapa yang tak ambil peduli. Dah la sekarang ni harga barang semakin mahal...tak tau lah bila GST dilaksanakan tak berapa lama lagi ni macam mana pulak. Walaupun harga minyak dah turun, harga barang tak turun-turun pun...jadi nak tak nak kita yang kena bersedia hadapi keadaan ekonomi negara...tak boleh nak harapkan kerajaan atau sesiapa nak tolong. Peluang-peluang bisnes yang bermodal rendah macam inilah yang kita perlu rebut kalau kita betul-betul nak tingkatkan ekonomi keluarga. Kalau yang kena keluar modal ribu-ribu tu lagilah tak mampukan?

Susah ke nak buat Shaklee? Tak susah pun...konsep dia USE-SHARE-BUILD. Mula-mula kita cuba dulu produk yang kita nak atau yang berkaitan dengan masalah kita. Contohnya kita selalu sakit belakang dan lutut. Jadi boleh cuba set sendi Shaklee yang terdiri daripada Ostematrix, Omega Guard dan AJHT. Bila dah rasa kebaikan dan kesannya bolehlah mula share dengan kawan-kawan, sedara-mara dan jiran tetangga. Shaklee Effect tu penting! Bila ada yang mempunyai masalah yang sama, diorang akan datang cari anda sebab selalunya manusia akan lebih percaya kepada orang yang diorang rapat atau kenal. Dari situ kita dah boleh bina jaringan pelanggan yang semakin lama semakin besar. BUILD ni pulak maknanya kumpulan kita sendiri...dari menjadi pelanggan nanti mesti ada yang nak jadi ahli dan buat juga bisnes sama-sama dengan kita. Macam ni saja yang perlu anda buat. Senangkan? Jumlah bonus setiap bulan anda yang tentukan dengan usaha sendiri...tak lupa juga semuanya rezeki dari Allah...kita cubalah yang terbaik dulu!

Sesiapa yang nak tambah pendapatan bulanan di samping gaji tetap tu bolehlah berjinak-jinak dengan Shaklee ni. Saya suka sebab produknya sendiri...selamat, berkesan, mesra alam dan berpatutan. Tak lupa juga sistem yang adil dan benefit yang ditawarkan iaitu 3C (cash, car & convention). Apa lagi yang anda boleh dapat? Tentulah financial freedom dan time freedom. MASA...inilah yang ramai orang paling nak especially wanita yang dah ada anak. Kalau boleh nak anak 24/7 depan mata kan? Bukanlah saya kata buat 3 bulan dan dapat semua ni....tapi kalau tak mula sekarang sampai bila pun tak akan dapat apa yang anda nak.

Okeh dah panjang kot membebel...nak tahu lebih lanjut whatsapp je lah ye.

Join us @ Tripple F Millionaire Club...see ya!





Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com


No comments:

Post a Comment