Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Friday 23 January 2015

7 zikir pembuka rezeki

Assalamualaikum...

Saya suka sangat nak kongsi zikir pembuka rezeki yang saya terbaca di facebook petang tadi. Sebelum ni ada sekali terbaca tapi tak sempat nak share kat sini. Zikirnya pendek-pendek saja dan mudah untuk diingati dan diamalkan.

1. La hawla Wala Quwwata Illa Billah

Barangsiapa yang lambat datang rezekinya hendaklah banyak mengucap kalimah di atas (HR At-Tabrani)

2. La Illaha Illahul Malikul Haqqul Mubin

Barangsiapa yang membaca ayat di atas setiap hari, bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran dan tenteramkan rasa takut dalam kubur (HR Abu Nu'aim & Ad Dailami)

3. Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim

Dari setiap kalimah itu seorang malaikat yang bertasbih kepada Allah sehingga hari kiamat (HR Al-Mustaqfiri dalam Ad-Da'awat)

4. Surah Al-Ikhlas

Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas ketika masuk ke dalam rumah, berkah bacaan dapat hilangkan kefakiran bagi penghuni rumah dan tetangga (HR At-Tabrani)

5. Surah Al-Waqiah

Barangsiapa membaca Surah Al-Waqiah setiap malam maka tidak akan ditimpa kesempitan hidup (HR Al-Baihaqi dalam Syu'ab Al-Iman)

6. Selawat ke atas Nabi

Dari Umar bin Al-Khatab dari Nabi S.A.W bersabda : Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali selawat maka Allah akan membalas sepuluh kali selawat dan mengangkat sepuluh darjat.

7. Istigfar

Barangsiapa yang selalu beristigfar, Allah akan mengeluarkan seseorang dari kesusahan dan memberi rezeki dari arah yang tidak diduga-duga (HR Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah).

Semoga bermanfaat...


No comments:

Post a Comment