Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Friday 9 January 2015

Starship Galactica

Assalamualaikum

Hari ni nak share pasal satu indoor play area di One Utama. Actually dah lama tahu tentang play area ni tapi semalam baru ada peluang nak bawa anak-anak. Semalam plan dengan adik nak bawa kids dengan cousin diorang pegi main dekat Starship Galactica. Kiranya last outing before the school kick start.

So dalam pukul 10.45 pagi baru gerak dari rumah...plannya nak start pukul 10 tapi lambat jugak jadinya. But it's ok...dengan harapan orang tak ramai even still school holiday. Sampai One Utama dalam pukul 11.20 pagi dan terus pergi ke tempat yang hendak dituju. Tengok rate situ RM20 untuk weekdays tapi if weekends, school holiday and public holiday RM25 per person per entry. Lepas dah buat payment, kids dapat tag sorang satu...parents boleh masuk dan kalau taknak naik atas boleh lepak kat kawasan bawah yang dah siap kerusi meja. Kalau nak accompany anak-anak kat atas pun boleh...bayaran hanya untuk kanak-kanak saja. Yang penting, sesiapa yang nak masuk dalam play area tu mesti pakai stokin. Bawaklah stokin dari rumah ye...

Apa yang saya suka kat play area ni ialah boleh bawa masuk makanan luar. Kids  masuk situ pukul 11.40 dan pukul 1.30 diorang dah start lapar. Sebelum tu memang dah 3-4 kali turun minum air...dahaga la tu sebab melompat sakan kat atas. Saya dan adik pergi Burger King (outlet paling dekat) untuk beli lunch. Lepas tu makan ramai-ramai dekat situ...air ice lemon tea & mango la yang paling laku...makanan pulak nugget & fries yang menjadi pilihan. Lepas tu diorang sambung main lagi kat atas, saya dan adik gilir-gilir pegi surau. Surau dan toilet pun dekat saja dengan play area tu. For info, kat atas play area ada juga toilet jadi budak-budak yang ada tag memang kena pegi toilet tu since diorang tak boleh keluar. Convenient la jugak. Pada pendapat saya, kanak-kanak berumur 4 hingga 10 tahun sesuai la main kat situ....kalau budak yang lagi besar mesti main kejap je dah boring sebab taklah banyak sangat benda yang boleh buat. Kami stay sampai pukul 4 petang...berbaloi la dengan duit yang dilaburkan hehehe...yang penting kids happy!














No comments:

Post a Comment