Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Friday, 26 December 2014

Banjir teruk di Pantai Timur

Assalamualaikum

Sedih tengok berita tentang banjir teruk di Pantai Timur terutamanya di Kelantan. Tak dapat nak bayangkan kalau tempat penempatan mangsa banjir macam sekolah 4 tingkat pun dinaiki air hingga ke tingkat atas. Allahuakbar!

Saya hanya pernah merasa sekali saja banjir teruk (bagi saya la) sepanjang hidup ni. Masih kekal di ingatan masa baru 2 hari lepas berpantang anak ketiga di Alor Star, 4/11/10. Pada masa tu di selatan Thailand hujan lebat dan banjir teruk dan mereka terpaksa lepaskan air dari dam. Kalau dam pecah lagi teruk keadaan banjir yang bakal terjadi. Malam 3/11/10, air dah mula naik di kawasan sawah padi belakang taman kami. Keesokan paginya, air dah mula masuk area porch rumah. Kami pun dah mula risau dan start angkat barang yang penting. Pukul 8 lebih air dah mula masuk ke dalam rumah. Dipendekkan cerita pukul 3 petang bekalan elektrik terputus dan kami sekeluarga ambil keputusan untuk berpindah...tak dapat nak bayangkan dengan anak kecil dan keadaan yang panas malam nanti.

Pada masa tu air dalam rumah dah naik hingga paras betis. Abah saya harung air bah ke jalan besar (dalam 400m) untuk dapatkan bantuan. Akhirnya dalam pukul 5 sebuah bot datang untuk selamatkan kami. Bot tu ditolak ke jalan besar di mana lori bantuan dah sedia menunggu untuk membawa orang ramai ke tempat penempatan mangsa banjir. Tapi alhamdullilah sebelum bertolak kami menelefon pakcik yang tinggal di taman yang jaraknya 3 km dari rumah kami dan katanya setakat ni kawasan perumahan mereka masih selamat. Kebetulan kawasan perumahan tu memang agak tinggi dari kawasan lain. Jadi lori pun menghantar kami ke situ dan kami tinggal lebih kurang seminggu jugak. Lepas 4 hari baru air betul-betul surut dan kami dapat mencuci rumah yang penuh dengan selut.

Marilah kita sama-sama memberi sumbangan mana yang mampu dan tak lupa berdoa supaya keadaan banjir di sana pulih secepat mungkin. Selain daripada itu saya juga berharap agar sumbangan yang orang ramai berikan sampai kepada mereka yang memerlukan.


Saturday, 20 December 2014

Siapa perlukan Omega-3?

Assalamulaikum


Ramai yang sedia maklum Omega-3 (DHA & EPA) sangat penting untuk perkembangan otak kanak-kanak. Kalau kita perhatikan susu formula anak-anak mesti terdapat kandungan DHA, EPA, AA, SA dan macam-macam lagi. Walau bagaimanapun, sebenarnya banyak lagi manfaat Omega-3 kepada semua golongan. Jom kita baca dulu kelebihannya...

1. Ibu hamil

Omega 3 sangat membantu:
  • untuk perkembangan otak bayi semasa di dalam kandungan
  • mengurangkan risiko kelahiran bayi pramatang
  • mengurangkan risiko gila meroyan selepas bersalin
  • mengawal kenaikan berat badan yang akan mencanak naik semasa hamil

2. Ibu menyusu

Omega 3 membantu:
  • tingkatkan sistem imunisasi badan bayi serta membantu perkembangan otak kanak-kanak
  • untuk penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan

3. Kanak-kanak

Omega 3 membantu:
  • pertumbuhan badan yang sihat selain meningkatkan kecerdasan otak
  • memperkuatkan sistem imunisasi badan terutamanya untuk kanak-kanak yang sering demam, selsema, batuk, asma dan ekzema

4. Mereka yang ada masalah berat badan

Omega 3 membantu:
  • pembakaran lemak dalam badan lebih cepat berbanding lecithin
  • meningkatkan hormon leptine yang mana ia sangat membantu dalam mengawal selera makan

5. Mereka yang ada masalah kesihatan

Omega 3 membantu :
  • mengurangkan batuk dan selsema
  • menyihatkan paru-paru
  • memperkuatkan sistem imunisasi tubuh badan
  • merendahkan kolestrol
  • mengembalikan kenormalan tekanan darah tinggi

6. Golongan wanita yang mementingkan kecantikan

Omega 3 membantu:
  • mendapatkan kulit wajah yang cantik
  • mengimbangi perubaan dan kepekatan hormon PMS wanita
  • melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • membantu menentang kanser paru-paru, payudara
Memang banyak manfaat Omega-3 dalam kehidupan seharian kita. Satu botol boleh dikongsi bersama semua ahli keluarga. Di dalam Omega Guard Shaklee terkandung 90% Omega-3 dan ianya adalah yang paling tinggi jika dibandingkan dengan produk lain di pasaran. Berikanlah yang terbaik untuk keluarga anda!




Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Wednesday, 17 December 2014

Obesiti di kalangan kanak-kanak

Assalamualaikum

Sekarang ni ramai jugak tengok budak-budak yang berbadan besar. Anak cousin saya sorang ni pun baru berumur dua tahun berat dah 25kg...semangat betul! Tapi kalau bayi bawah setahun tu kita tengok badan bersemangat tu takpe lagi sebab kita tahu diorang hanya minum susu dan makan makanan sepeerti bubur nasi dan puree buah atau sayuran. Tapi bila anak-anak dah pandai makan macam orang dewasa contohnya ayam goreng, burger, fries dan macam-macam makanan yang diproses terutamanya, berat badan yang berlebihan daripada yang sepatutnya haruslah dipantau. Ramai ibu-bapa yang cakap kesian kat anak sebab time ni la dia nak membesar jadi bagi je la apa yang dia nak makan. Memang betul diorang perlukan banyak protein, karbohidrat, vitamin dan mineral tapi ibu bapa perlu pantau makanan apa yang diambil oleh anak-anak terutama makanan yang diproses, makanan yang berlemak dan makanan yang manis.

Bila saya hadiri kelas nutrisi tempoh hari, nutritionist Shaklee tu ada cakap anak-anak yang obes masa kecik tapi berat badan turun masa dah mula bersekolah contohnya, berkemungkinan akan menjadi gemuk semula selepas usia 20 tahun sebab sel-sel otak dia dan simpan memori yang dia pernah gemuk suatu ketika dulu. Haaa...ini satu info baru yang saya dapat. Kanak-kanak yang obes juga berisiko mendapat kencing manis tahap 1. Bahaya ni sebab saya kenal seorang budak dari kecil dah kena cucuk insulin. Kesian kat budak tu...bayangkanlah sampai ke tua nak kena buat macam tu kalau tak jumpa penawar yag sesuai dengan masalah diabetes dia tu. Tak dapat saya nak bayangkan situasi yang macam tu...




Jadi penting untuk ibu bapa menjaga pemakanan anak-anak sejak mereka masih kecil. Jangan terlalu manjakan mereka sampai tiap-tiap minggu diorang minta nak makan fastfood terus bagi saja. Lagi satu kena juga pantau makanan dan minuman yang manis ni sebab banyak sangat perasa dan pewarna tiruan. Memang sekarang ni banyak makanan yang mudah disediakan contohnya semualah 'frozen food'. Memang la senang kan...keluarkan dari freezer lepas tu goreng tapi sebenarnya tak elok amalkan selalu sebab satu makanan tu dah diproses dan ada pengawet untuk pastikan ia tahan lama dan lagi satu kebanyakan cara peyediaannya adalah dengan menggoreng.

Kalau anda ada anak yang obes, selain dari menjaga pemakanan mereka elok juga bagi mereka menjalankan lebih aktiviti fizikal. Jangan asyik duduk rumah tengok tv atau mengadap ipad saja. Pada waktu petang boleh ajak berjalan-jalan sekitar kawasan perumahan, naik basikal atau main badminton. Boleh juga beri mereka suplemen yang sesuai agar dapat mengawal berat badan dan pada masa yang sama mendapat nutrisi yang lengkap. Saya cadangkan anda boleh memberi Meal Shakes sebagai multivitamin dan juga Omega Guard untuk pembakaran lemak berlebihan di samping untuk kecerdasan minda anak-anak.







Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com



Saturday, 13 December 2014

Kulit makin licin berseri dengan Shaklee

Assalamualaikum

Ramai yang nak kulit licin, cerah, tegang dan flawless tapi ramai yang tak konsisten makan suplemen. Saya dapat lihat perbezaan pada customer yang konsisiten amalkan suplemen dan mereka yang selalu skip ambil suplemen. Kalau yang ikut cara yang saya berikan dan minum air kosong secukupnya memang cepat saja dapat lihat hasilnya. 

Suplemen apa yang selalu diambil oleh customer saya? Kalau ambil yang basic pun ok asalkan amalkannya setiap hari. Di bawah ni merupakan suplemen yang basic untuk nak dapatkan kulit yang cantik dan berseri...


B complex
Penting dalam menstabilkan hormon kita dan digelar juga vitamin anti-stress. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.

Vitamin C
Ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai yang terigin nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E
Sangat terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Protien
Pengambilan protein sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protein yang baik.


Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Wednesday, 10 December 2014

Promosi baru bulan December

Assalamualaikum

Tiba-tiba hari ni dapat mesej dari Shaklee...ada satu lagi promosi baru untuk bulan ini iaitu Collagen Powder. Adoiiii...memang bulan ni bulan untuk cantiklah sebab semua produk kecantikan ada promosi. Apalagi...bagi yang memang amat mementingkan kecantikan tu wajiblah grab semua promosi bulan ni...Vita E, Vita C dan Collagen Powder. Kalau konsisten ambil ketiga-tiga ni memanglah akan dapat kulit cantik, anjal, cerah, gebu dan muda jelita.

Mesti ada yang tanya kenapa tiba-tiba 10hb baru Shaklee announce promosi tambahan? Jawapannya mudah je sebab Shaklee bermurah hati nak bagi korang semua cantik dan comei hehehe...YEAR END SALE gitew. Okaylah sebenarnya tahun depan Collagen Powder tak akan dijual dalam jangka masa 9-12 bulan sebab kena ikut garis panduan proses pendaftaran yang baru. Ini perkara biasa kalau produk yang akan diupgrade nak masuk semula ke Malaysia memang ambil masa agak lama untuk proses-proses tertentu. Ingat tak tahun 2013 hampir setahun juga Vita C Sustained Released takde di pasaran...ni pun atas sebab yang samalah.

Jadi kepada peminat tegar Shaklee Collagen Powder silalah buat stok setahun siap-siap sebab ada yang kata macam mana nak hidup kalau Collagen Powder takde. Sampai macam tu sekalilah tahap fanatiknya. Jadi jangan terlepas okay...sementara stok masih ada ni...




Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Sunday, 7 December 2014

Fungsi selenium dalam vitamin E

Assalamualaikum

Sempena bulan promosi vitamin e ni saya nak berkongsi sedikit tentang kepentingan selenium dalam vitamin e. Kenapa selenium bagus digabungkan dengan vitamin e? Mari kita fahami dulu apakan selenium itu sebenarnya.

Selenium adalah komponen pada sejenis enzim dalam badan yang disebut glutathion peroxidase. Enzim ini wujud dalam cecair badan dan sekeliling sel tubuh kita yang berfungsi memelihara sel dari mengalami kerosakan akibat radikal bebas yang menjadi punca pelbagai penyakit kronik.

Seperti juga vitamin e, selenium bertindak sebagai antioksidan malah kuasa antioksidannya semakin efektif apabila bergabung dengan vitamin e. Selenium juga mengawal tiroid, iaitu kelenjar kecil berbentuk rama-rama yamg bertindak mengawal segala proses metabolik di dalam badan dan memastikan sistem badan berfungsi dengan baik sempurna. Selenium membolehkan badan kita menghasilkan sel darah putih yang bertindak sebagai agen melawan penyakit dan serangan virus atau bakteria. Jadi apabila selenium digabungkan dengan vitamin e, tentulah fungsinya lebih hebat dalam menentang radikal bebas yang menyebabkan kita mudah terkena pelbagai penyakit. Buat pengetahuan semua, radikal bebas ni ada di mana-mana, contoh yang paling dekat ialah dari handphone yang kita guna sepanjang masa.

Secara ringkasnya, fungsi selenium ialah:
  • Melawan radikal bebas, tubuh badan memiliki kemampuan untuk melawan radikal bebas yang merosak sel dan menimbulkan berbagai penyakit. Di dalam tubuh selenium bekerja sama dengan vitamin E sehingga berfungsi sebagai antioksidan.
  • Meningkatkan kekebalan tubuh, kerana selenium bekerja memperbaiki sistem imuniti (kekebalan tubuh) dan fungsi kelenjar tiroid. Dari hasil kajian, selenium dapat mencegah kanser seperti kanser paru-paru, prostat, colorectal termasuk kanser kulit akibat sinar matahari. Jadi selenium bermanfaat untuk meningkatkan fungsi kekebalan tubuh.
  • Mempertahankan elastisiti (keanjalan) kulit bersama vitamin E, kerana itu bila kadar selenium berkurang maka tubuh akan mengalami penuaan lebih cepat daripada waktunya.
  • Kita dicadangkan mengambil 55 mikrogram selenium setiap hari. Selenium adalah nutrien penting yang menawarkan fungsi antioksidan, yang membantu meningkatkan sistem imun. Dijumpai di dalam tanah, tumbuh-tumbuhan menyerap dan ia tidak berkurangan apabila diproses. Ini adalah mineral penting dalam tubuh manusia kerana ia membantu kedua-dua sistem imun dan operasi kelenjar tiroid.

Jadi selenium memang penting dalam kehidupan seharian kita. Makanan yang kaya dengan selenium adalah seperti brokoli, tiram, buah tembikai, bawang putih, dan bayam. Tapi jika anda rasa anda tidak mampu untuk mengambil selenium yang cukup dari sumber makanan setiap hari, anda boleh mengambil sebiji Vita E Complex yang mengandungi 65 mikrogram selenium di dalamnya.


Dapatkan promosi Vita E bulan ini...beli 6 percuma 1 botol atau beli 2 botol dapat diskaun 5%. Anda juga layak mendapat percuma keahlian seumur hidup dan juga cash bonus. Dapatkan stok anda hari ini!



Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com


Friday, 5 December 2014

Vitamin C wajib diambil setiap hari

Assalamualaikum

Sebelum bertemu dengan Shaklee, saya memang tak pernah konsisten makan apa-apa jenis suplemen atau vitamin. Salah satu sebabnya kurang kesedaran tentang kepentingan vitamin dan tak pasti nak pilih brand mana yang bagus sebab di farmasi tu banyak sangat jenama yang ada. Jadi bila saya dah terjebak dengan bisnes Shaklee ni, banyak pengetahuan dan ilmu tentang suplemen, vitamin serta kelebihan setiap jenis suplemen tu yang saya dapat. Jadi saya tahu yang mana satu nak pilih dan jadikan amalan harian.

Antara suplemen yang wajib saya ambil setiap hari ialah vitamin c. Apabila dah setahun ambil vitamin c ni, saya dapat rasakan perubahan dari segi imun badan. Boleh dikatakan sepanjang tahun 2014 ni saya belum pernah demam atau selsema. Alhamdullilah...syukur sangat dengan rezeki kesihatan yang Allah kurniakan.

Apakah kelebihan Vita C Sustained Release yang dikeluarkan oleh Shaklee? Apakah yang dimaksudkan dengan Sustained Release ni? Jom kita sama-sama korek kelebihannya...

Sustained Release atau bahasa Melayunya 'pelepasan masa' ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar vitamin dilepaskan secara perlahan mengikut keperluan badan. Sebagai contoh, Vita C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C, jadi setiap sejam 100mg akan dilepaskan dalam aliran badan kita. Oleh itu vitamin C tersebut mampu bertahan sehingga 5-6 jam di dalam badan berbanding dengan vitamin c biasa yang hanya mampu bertahan 2-3 jam sahaja. Sustained Release suplemen menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan) serta menstabilkan paras darah pada waktu siang dan malam.

Vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan pelbagai faktor lagi. Jadi anda boleh mengambil vitamin c 2-3 biji sehari utuk mencukupkan keperluan badan anda. Anda juga dinasihatkan minum air yang cukup untuk vitamin c menjalankan fungsinya.

Selain daripada bersifat Sustained Release, Vita C Shaklee mengandungi bioflavonoid. Ia mengadungi Citrus Bioflavanoid Complex 120mg (7.5mg bagi setiap Lemon, Orange dan Grapefruits Bioflavanoids dan 7.5mg Hesperidin). Apa pula bioflavonoid ni? 

Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P juga selalu disebut dengan nama Flavonoids. Bioflavanoids ni merupakan kelompok pigmen yang larut dalam air. BioFlavonoids adalah kelompok dari senyawa polyphenoic yang banyak terdapat pada berbagai jenis tanaman.

Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu dapatkan dari makanan.

Bioflavonoids dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vit B6, Vit c, vit E, Tyrosine, Kalsium dan Zink.



Jadi apa bagusnya bioflavonoid ni?

Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C dan membantu fungsi vitamin C. Selain itu, Bioflavanoid berfungsi untuk:

  • menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah) dan mengatur penyerapannya.
  • membantu vitamin C dalam menjaga kolagen agar tetap dalam keadaan yang baik. 
  • membantu penyerapan dan penggunaan vitamin C.
  • mencegah kerosakan vitamin C kerana oksidasi.
  • mengurangkan hipertensi.
  • mengurangkan pendarahan.
  • mencegah kerosakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung.
  • membentuk pelindung terhadap jangkitan.
  • memiliki kesan menghilangkan rasa nyeri.
  • dapat mengurangkan gejala-gejala pendarahan jangka panjang.
  • memperbaiki penyakit herpes rongga mulut (oral herpes).
  • merupakan antioksidan, pencegah pembentukan radikal bebas.
  • mencegah terjadinya serangan penyakit jantung coronary dan stroke. Ini adalah kerana ia mampu mencegah pelekatan sel darah merah dan kerosakan HDL. 
Bioflavonoids juga berfungsi sebagai antioksidan dalam tumbuh-tumbuhan. Cuba kita lihat, tumbuh-tumbuhan yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang hari, menerima dos cahaya ultraungu (UV) yg tinggi kan? Bioflavonoids membantu melindungi tumbuhan daripada sinaran UV yang berbahaya dan meneutralkan radikal bebas molekul tidak stabil dengan elektron berpasangan yang mereka keluarkan. Dan apa yang bagusnya tu, kesan antioksidan bioflavonoid yang sama macam ni jugak berlaku pada kita yg mengambilnya! 

Jadi memang perlulah kita mengambil vitamin c setiap hari bagi meningkatkan kesihatan diri. Untuk anak-anak ada juga vitamin c tau...Cheewable Vita C Plus...yang ni anak-anak boleh gigit macam coklat je...



Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Monday, 1 December 2014

Promosi berkembar Vita C dan Vita E

Assalamualaikum

Tengah hari tadi dapat tahu yang bulan ni ada promosi berkembar lagi. Wahhh...baik hati betul Shaklee ni. Bulan ni bolehlah digelar bulan kecantikan sebab Vitamin E dan Vitamin C memang best untuk kulit. Walau bagaimanapun, kedua-dua vitamin ni ada banyak lagi kelebihan selain untuk kulit. Antaranya Vita E merupakan vitamin yang mengandungi anti-oksidan yang tinggi jadi pengamalnya akan terhalang dari radikal bebas. Selain daripada itu, Vita E juga sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah kesuburan.

Vita C Sustained Release pula bagus untuk tingkatkan imun badan kita jadi susahlah kita nak dapat demam dan selsema jika imun badan kita kuat. Vitamin c juga penting untuk membantu penghasilan kolagen dalam badan. Jadi jom borong dua-dua vitamin cantik ni!



Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Saturday, 29 November 2014

Testimoni set berpantang

Assalamualaikum

Hari ni nak berkongsi sedikit testimoni Set Berpantang Shaklee yang makin digemari ramai. Nak tahu kenapa set ni sangat popular? Yang pastinya set ni memang sangat menjimatkan dan memberi tenaga kepada kaum ibu. Selain daripada itu, ibu lebih tenang serta penghasilan susu juga makin meriah. Bukan setakat kesan kepada ibu, bayi juga lebih mudah untuk diuruskan serta lebih cepat kenyang dan tak banyak ragam. Jom kita lihat testimoni yang dah diberikan oleh para pelangga kami...





Kepada yang berminat untuk mencuba Set Berpantang Shaklee boleh hubungi saya ye. Insya-allah saya akan memberikan konsultasi terbaik dan harga yang istimewa.


Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Instagram : asmin_asris
Email: asmin.fahmi@gmail.com


Thursday, 27 November 2014

Kulit sihat dan cantik dengan ESP

Assalamualaikum

Siapa taknak kulit bersih dan cantikkan? Kalau tanya semua tak kira lelaki atau perempuan semua nak kulit yang cantik. Tapi tak semua orang ambil berat tentang apa yang perlu dibuat dan dimakan. Ada juga ingat nak kulit cantik ni hanya perlu cuci muka, pakai toner, moisturizer, sun protection dan pergi buat facial tiap-tiap bulan. Itu semua penjagaan luaran sahaja dan anda perlu tahu bahawa penjagaan kulit dari dalam juga sama penting.

Bagaimana kita hendak menjaga kulit dari dalam? Sudah tentulah kita kena pilih makanan tambahan yang sesuai. ESP Shaklee merupakan sumber protein dari kacang soya yang berfungsi untuk memperbaiki dan memperbaharui sel-sel kulit. Jadi apabila sel-sel kulit kita sihat, kulit pun akan jadi cantik dan berseri. Kenapa elok kita amalkan ESP sebagai minuman protein harian?

  • ESP telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap satu canister ESP berasal dari 30kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.
  • ESP mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia sesuai untuk semua peringkat umur – tua ataupun muda.
  • Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.
  • Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan ESP adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
  • Kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavones yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan kesihatan prostat.
  • Menjadikan kulit berseri dan anjal dengan merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan otot, sekaligus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.
  • Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan dan ketakutan.
  • Memulihkan pigmentasi dan jeragat, melambatkan proses uban, bantu masalah rambut gugur.
  • Menguatkan daya ingatan dan menigkatkan kecerdasan minda. 



ESP ni kalau diamalkan bukan setakat kulit je cantik, macam-macam manfaat kesihatan lain yang kita dapat. Sebab tu penggemar ESP ni ramai sangat. Saya sendiri pernah jual 28 tong ESP masa promosi bulan Mac dulu. Rugi siapa yang belum cuba.

Berminat? Boleh contact saya ok.

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Wednesday, 26 November 2014

Kenapa saya pilih Shaklee sebagai sumber pendapatan?

Assalamalaikum
Empat tahun yang lalu, saya lepaskan tugas saya di sebuah bank untuk menjaga sendiri anak-anak yang masih kecil. Pada masa tu lagi sebulan saya nak bersalin anak bongsu. Niat saya hanyalah untuk memberikan sepenuh tumpuan kepada mereka memandangkan jarak anak kedua dan ketiga begitu dekat. Lagi satu saya dan suami tidak dapat mencari nurseri yang kami suka dan pada harga yang berpatutan sebab nak kena hantar 3 orang sekaligus kan? Memang dua tahun pertama tu saya tak buat apa-apa selain menjaga mereka. Tapi setahun yang lalu apabila mereka dan semakin membesar, saya pun mula berfikir dan mencari apa yang saya nak buat untuk mengisi masa dan mencari sumber pendapatan sendiri. Ada juga dapat tawaran untuk bekerja semula di bank tapi saya tak kuat untuk lepaskan anak-anak kembali ke tangan orang lain. Lagipun semasa mereka membesar inilah mereka sangat memerlukan perhatian, kasih sayang dan didikan ibu bapa. Dengan pencapaian anak sulung setakat ini, saya bersyukur dan tak pernah rasa menyesal tinggalkan kerjaya saya dulu. Saya sentiasa dapat bersama dengannya dalam apa jua keadaan.

Sebelum bertemu jodoh dengan Shaklee, lapan bulan saya mencari di internet dan buat kajian untuk memilih online bisnes yang saya minat dan kena dengan jiwa saya. Apa yang paling penting saya nak bisnes yang tak perlu keluar setiap hari bertemu pelanggan. Saya cari dari satu blog ke satu blog yang lain. Akhirnya saya buat keputusan untuk join Shaklee sebab selain boleh menjana pendapatan dengan syarikat yang sudah lama bertapak dan stabil, kami sekeluarga dapat mengekalkan tahap kesihatan dengan suplemen yang selamat, halal dan berkesan. Saya menjadi pengguna dan pada masa yang sama mula menjana pendapatan dengan Shaklee. Orang kata dapat 2 kebaikan pada satu masa. Kebetulan jugak saya mencari suplemen yang sesuai untuk kami suami isteri sebab zaman sekarang ni memang banyak penyakit yang baru dan menakutkan. Sekurang-kurangnya imun sistem kami kuat dan kesihatan terjaga.

Masa nak mencari untuk mendaftar pun pening jugak sebab saya nak mentor (upline) saya area Shah Alam sebab kalau ada kelas atau diskusi senang saya nak pergi. Cari punya cari saya terbaca blog Miakiddles yang dimiliki oleh saudari Azlin Mohd Atan. Bila tengok dia tinggal di Shah Alam saya terus contact dia...masa tu tak tau pun yang dia dah capai rank tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator. Saya bersyukur dipertemukan dengan group Jutawan di bawah PM Shareeza umumnya dan Group Success Supermommies khasnya di bawah Master Azlin. Bila dah join group ni saya banyak diberi panduan, didikan, motivasi dan galakan untuk saya terus majukan diri dalam bisnes ini. Saya sangat hargai ikatan ukhwah yang terjalin antara kami. Walaupun kebanyakan dari kami hanya berkenalan di alam maya, tapi kami dapat rasakan ikatan persaudaraan yang kuat.

Apa yang seronok ber'Shaklee'? Bagi saya selain mempunyai pendapatan sendiri, feedback positif yang diberikan oleh pelanggan saya adalah yang paling membahagiakan. Walaupun saya tak dapat bantu orang lain dengan wang ringgit tapi saya dapat bantu mereka memilih suplemen terbaik untuk mereka sekeluarga. Selain daripada itu, apa yang saya suka ialah kami sentiasa diingatkan agar memperbanyakkan amalan rohani seperti solat sunat, zikir dan bersedekah. Dalam group ni kami bukan hanya mengejar 'sales' tapi perbanyakkan amalan-amalan yang baik untuk mendapat 'sales' tu. Alhamdullilah...saya rasa bisnes begini memang kena dengan jiwa saya dan apa yang saya cari selama ini.

Memandangkan ekonomi sekarang ni semakin mencabar dengan harga barang yang semakin meningkat dan keperluan yang makin banyak, rasanya semua orang perlu ada 'second income'. Dengan adanya pendapatan tambahan ni, kita boleh jadikan ianya sebagai simpanan untuk masa depan. Bagi sesiapa saja tak kira suri rumah, pelajar atau mereka yang bekerja tetapi masih tercari-cari peluang untuk menambah pendapatan sampingan, boleh join group saya dan anda akan dibimbing sehingga berjaya. Anda hanya perlu ada semangat untuk berjaya dan usaha yang bersungguh-sungguh. Bak kata pepatah 'rezeki tak datang bergolek' jadi kita sendiri yang kena cari jalan. Dengan hanya mendaftar sebagai ahli dengan yuran berjumlah RM75, anda dah boleh menikmati kebaikan produk Shaklee dengan lebih murah dan dah boleh mulakan bisnes anda. Anda sendiri yang tentukan berapa bonus yang anda nak setiap bulan. Jom berubah!





Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com


Monday, 24 November 2014

Amalan membaca al-mathurat

Assalamualaikum

Baru-baru ni mentor saya Master Azlin menyarankan supaya kami mengamalkan membaca al-mathurat setiap pagi dan petang. Dah lama jugak saya tak baca al-mathurat ni...sekarang insya-allah nak cuba istiqamah. Al-mathurat ni zikir-zikir yang dibaca oleh Rasullulah setiap hari. Elok diamalkan sebab memang banyak sangat kebaikannya. Nak baca pun tak lama...hanya 15 minit je. 

Kebaikan mengamalkan al-mathurat:

  • Tidak dihampiri syaitan
  • Rumah dan keluarganya terselamat dari perkara yang tidak diingini.
  • Allah mencukupkannya apa yang sangat diperlukan dari urusan dunia dan akhirat.
  • Orang yang membacanya kemudian dia mati pada hari atau malam tersebut maka Allah akan menjamin untuknya syurga.
  • Selamat dari segala sesuatu.
  • Allah menyempurnakan nikmatnya ke atas orang yang membacanya.
  • Allah berhak untuk meredhainya
  • Tidak ada sesuatu yang mendatangkan mudarat ke atasnya.
  • Terhindar daripada syirik.
  • Selamat dari bisa atau sengatan semua makhluk yang beracun.
  • Dimudahkan menyelesaikan hutang-piutang
  • Berhak untuk mendapat syafaat pada hari kiamat.
  • Sesiapa yang membaca di waktu pagi akan dipelihara oleh Allah hingga ke waktu petang dan sesiapa yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.
  • Mengamalkannya umpama mengamalkan Sunnah Rasulullah dari sudut zikir dan berdoa dan berbagai lagi kelebihan.
Credit : Blog Melangkahterus



Sunday, 23 November 2014

Hari Anugerah Cemerlang SKBJ

Assalamualaikum

Hari Jumaat lepas bersamaan 21 November 2014, saya dan suami berkesempatan untuk menghadiri Hari Anugerah Cemerlang anak sulung kami di Sekolah Kebangsaan Bukit Jelutong. Sebenarnya ini kali pertama Fahim dapat naik pentas sebab sejak masuk sekolah ni tahun 2012 (masa pertengahan tahun), SKBJ mengamalkan KSSR sepenuhnya. Ini bermakna tiada kedudukan dalam kelas, setiap mata pelajaran hanya dinilai melalui 'band' 1 hingga 6. Jadi masa Fahim di Tahun 2 & 3 memang tiada penyampaian hadiah.

Tetapi tahun ini, peperiksaan bermarkah diadakan seperti biasa jadi wujudlah kembali kedudukan dalam kelas dan darjah. Alhamdullilah Fahim berjaya dapat nombor 1 dalam kelas dan nombor 7 daripada 427 orang murid Tahun 4. Bagi saya penting juga kedudukan dalam kelas dan darjah ni sebab dari sini kita boleh tahu prestasi setiap pelajar. Hari Anugerah Cemerlang juga elok diadakan untuk menaikkan semangat para pelajar. Mereka akan rasa usaha mereka dihargai dan tentunya akan berusaha untuk mengekalkan atau meningkatkan lagi prestasi pada tahun hadapan. Ada satu anugerah yang dinamakan 'Lonjakan Saujana' yang diberikan kepada seorang murid di dalam setiap kelas yang menunjukkan peningkatan prestasi yang tinggi dari peperiksaan penggal pertama ke penggal kedua. Ini juga sesuatu yang baik kerana ia dapat meningkatkan motivasi pelajar untuk berusaha dengan lebih gigih.



Semoga Fahim lebih bersemangat untuk mendapat kedudukan yang lebih baik pada tahun hadapan. Mama sentiasa doakan yang terbaik untuk Fahim... 

Saturday, 22 November 2014

Kebaikan bawang putih

Assalamualaikum

Di pagi yang dingin ni saya nak share kebaikan Garlic Complex yang tak berapa famous tapi sebenarnya banyak kelebihan. Mungkin ramai yang kurang tahu fungsi dan kebaikannya jadi hari ni mari kita sama-sama tambah sedikit ilmu tentang bawang putih ni. Seperti yang kita sedia maklum, bawang putih memang tak asing lagi dalam masakan dan ada juga yang suka jadikannya ulam untuk makan dengan nasi.

Kelebihan bawang putih:

Mengurangkan Risiko Angin Ahmar  
Bawang putih mampu menghasilkan oksida nitrik pada dinding saluran darah yang membantu untuk mengembang dan mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan angin ahmar.

Mengurangkan Risiko Kanser 
Kaya dengan anti oksidan seperti selenium, bawang putih mampu membantu mengurangkan radikal dalam darah, sekaligus mengurangkan risiko seseorang menghidap kanser.

Bertindak sebagai Anti-bakteria dan Anti-virus
Sejenis bahan iaitu allicin yang terkandung di dalam bawang putih bertindak sebagai anti-virus dan anti-bakteria dalam memusnahkan beberapa mikrobakteria. Jadi, ianya amat baik untuk jangkitan perut, jangkitan influenza dan sebagainya.

Mengandungi Iodin 
Bawang putih mempunyai kandungan iodin yang tinggi yang baik untuk pesakit hypertiroid.

Miningkatkan Sistem Imunisasi

Kajian mendapati bahawa pengambilan bawang putih sebanyak dua hingga tiga ulas sehari selama tiga minggu akan meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor.

Anti-inflamasi
Kajian juga menunjukkan bawang putih mempunyai bahan anti-inflamasi yang dapat membantu mengurangkan penyakit asma, mengurangkan inflamasi pada arhritis pada sendi seperti rheumatoid atau pun osteoarthritis.

Melindungi Tanaman

Pernahkah anda terjumpa dengan hama tanaman yang berwarna putih dan adakalanya berwarna hitam? Hama sangat tidak suka pada bawang putih. Tumbuk bawang putih hingga hancur dan bancurkan dengan minyak mineral, air, dan sabun cair. Tuang ke dalam bekas pam dan pamkan ke arah tanaman yang terlibat.

Membantu Sistem Pencernaan

Bawang putih akan merembeskan gastric asid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan di dalam saluran makanan.

Mengurangkan Kolesterol Dalam Tubuh

Kandungan di-sulphide di dalam bawang putih membantu menurunkan nilai kolesterol di dalam saluran darah dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung.

Mengurangkan Angin Dalam Tubuh/ Perut

Sekiranya anda mengalami kembung perut secara tiba-tiba atau di tengah malam akibat daripada tersalah makan atau perut masuk angin, anda boleh mencuba mengubati dengan mengambil dua ulas bawang putih dan bakar. Setelah itu buang kulitnya dan makanlah bawang putih tersebut. Insya Allah selang beberapa minit kemudian anda akan dapati angin dalam perut anda akan berkurangan dan anda akan berasa lega.

Membersihkan Jerawat
Bawang putih merupakan remedi semulajdi untuk menyingkirkan kuman jerawat kerana ianya mengandung antioksidan yang dapat membunuh bakteri. Gosokkan bawang putih yang telah dibuang kulit dan dibelah pada jerawat di wajah perlahan-lahan dan biarkan sehingga kering. Kemudian basuh wajah.




Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Thursday, 20 November 2014

Hari Ihtifal Genius Aulad dan Sri Iqra' Al-Hafiz

Assalamualaikum

Rindunya nak berblogging...banyak cerita yang tak berupdate lagi ni. Line internet kat rumah ni ada masalah sikit sejak hari Isnin lepas. Masalahnya tak tau kenapa tetiba bil internet jadi sampai rm600 lebih...padahal memang tak miss bayar pun tiap-tiap bulan. Dari hari Selasa husband call Maxis Home, tengah hari tadi barulah masalah settle. Haaa...nilah masa yang terluang untuk update blog kesayangan ni hehehe...

Sebenarnya setiap weekend di bulan November ni ada saja aktiviti/majlis yang kami kena buat atau attend. Memang tiap-tiap Sabtu Ahad mesti tak lekat kat rumah. Weekend lepas pulak hari Sabtu ada Hari Ihtifal Genius Aulad yang diadakan di Dewan Orkid, Wisma PKPS Shah Alam. Adik dan kakak belumlah graduate lagi sebab baru 4 dan 5 tahun. Tapi diorang involved dalam konsert kelas masing-masing. Kelas kakak buat coral speaking tajuk 'Siti Hajar and Nabi Ismail'. Sebelum ni dia ada la menghafal skrip tu kat rumah tapi bila tengok show hari ni impressed la jugak sebab bukan setakat nak hafal skrip, diorang kena ikut lagu lepas tu kena stop buat a few actions pulak. Kelas adik pulak buat show pasal 'The Obidient Bee'. Comel tengok budak-budak 4 tahun ni atas stage. Rasa bangga juga dengan diorang berdua ni sebab eventhough ni first time buat show depan orang ramai tapi nampak confident je. Good job anak-anak mama. Gambar tak banyak pun sebab husband banyak ambil video.

Kakak berbaju purple

Coral speaking kelas 5 tahun

Adik happy je atas pentas

Adik dan kawan-kawan

Adik with her best buddies Arisa & Airis

Hari Ahad pagi pula ada Hari Ihtifal sekolah agama si abang, Sri Iqra' Al-Hafiz. Majlis diadakan di dewan Masjid Bukit Jelutong. Senang la sikit sebab dekat dengan rumah...pukul 8.20 pagi kami pun sampai. Alhamdullilah tahun ni Fahim dapat nombor satu dalam kelas dan dalam aliran jadi dia dapat anugerah Mumtaz dan Imtiyaz. Alhamdullilah Fahim dapat kekalkan kedudukan tahun lepas. Selain daripada itu, Fahim dapat terbaik dalam mata pelajaran Bahasa Arab dan Tauhid/Fekah. Tahniah Fahim...moga dapat kekalkan kedudukan tahun hadapan...insya-allah you can do it!

Baru sampai Masjid Tengku Ampuan Jemaah

Anugerah Imtiyaz dari Ustazah Hairina

Anugerah mata pelajaran terbaik

Tahniah Abang Fahim!

Tahniah anak-anak semua. Tahun hadapan kita usaha lebih lagi ok. Semoga anak-anak mama berjaya dunia akhirat.

Friday, 14 November 2014

Analogi sebuah rumah dengan Ostematrix

Assalamualaikum

Tadi saya teringat satu perkara yang saya belajar masa hadiri Bengkel Nutrisi Ahad lepas. Rasa nak kongsi dengan anda semua supaya kita semua faham apa fungsi setiap bahan dalam Ostematrix. Ramai yang sedia maklum Ostematrix ni kalpet kalsium yang mudah untuk diambil untuk melengkapkan keperluan kalsium harian kita. Tak semua orang suka minum susu atau ambil produk yang kaya dengan kalsium seperti keju, yogurt, sayuran hijau, salmon, kacang soya, oat dan tofu. Jom kita tengok berapa banyak keperluan kalsium seseorang mengikut peringkat umur.


Jadi anda di kategori mana? Apakah gejala yang akan terjadi jika seseorang kekurangan kalsium? Anda boleh check jika anda ada mana-mana tanda seperti di bawah.
  • Badan mudah mengalami masalah kekejangan atau kebas-kebas
  • Sering mengalami sembelit
  • Mengalami kesukaran untuk tidur pada waktu malam
  • Sering mengalami sakit dan lenguh pada bahagian pinggang
  • Emosi tidak stabil dan mudah naik angin
  • Proses pembekuan darah dan penyembuhan luka sangat lambat
  • Menyukarkan pembentukan tisu kolagen, ia boleh membawa kepada masalah arthritis
  • Merendahkan kadar metabolisme dalam badan
  • Boleh meningkatkan risiko tekanan darah tinggi dan penyakit jantung
  • Lemah, 'lemau', tidak bersemangat dan cepat letih
  • Risiko mendapat masalah tulang reput (osteoporosis) sangat tinggi
Okey, berbalik kepada analogi yang saya nak kaitkan dengan Ostematrix. Dalam Ostematrix ada lima bahan utama iaitu kalsium, magnesium, vitamin d, boron dan mangan, tembaga, zink. Bayangkan anda hendak membuat sebuah rumah...

Kalsium
- umpama batu bata yang akan digunakan untuk membuat dinding rumah.

Magnesium
- simen yang digunakan untuk mencantumkan batu bata dan menjadikan dinding rumah tersebut lebih cantik.
- Ini bermakna magnesium sangat penting untuk mencantumkan kalsium dalam tulang.

Vitamin D
- umpama pintu dan tingkap rumah yang terbuka.
- vitamin d membuka pintu untuk meningkatkan penyerapan kalsium di dalam badan.
- jika kalsium yang diambil tiada vitamin d, penyerapan yang sempura tidak akan berlaku.

Boron
- umpama supervisor/mandur kepada kontraktor yang membuat rumah tersebut. 
- memastikan agar semua menjalankan tugas masing-masing dengan lebih efisien.

Mangan, tembaga & zink
- umpama kontraktor yang membuat rumah.
- ketiga-tiganya membantu enzim untuk penghasilan kalsium.

Haaa...sekarang jelas tak kenapa kesemua bahan di atas perlu diambil bersama kalsium? Kalsium juga lebih elok diambil pada waktu malam sebelum tidur kerana penyerapan kalsium bergantung kepada kekerapan kita buang air kecil. Pada waktu malam, kita kurang ke tandas, jadi tubuh dapat menyerap kalsium lebih banyak. Untuk pengetahuan anda, Ostematrix diserap sepenuhnya selepas 12 jam pengambilan dan pada jam yang ke-empat penyerapan kalsium berada di tahap yang paling optimum.



Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com


Wednesday, 12 November 2014

Bengkel Nutrisi yang santai tapi padat

Assalamualaikum

Hari Ahad lepas saya dapat menghadiri Bengkel Nutrisi yang dianjurkan oleh Shaklee di Home Office, Sunway Pinnacle. Ini kali pertama saya join bengkel satu hari dari pukul 10 pagi sampai 5 petang. Banyak sangat info yang menarik bila join Bengkel Nutrisi ni rupanya. Saya belajar tetang semua vitamin dan suplemen Shaklee dan dapat tahu fakta-fakta penting tentang setiap produk. 

Bengkel diterajui oleh nutritionist Shaklee iaitu Nurul Hidayah. Kami menerima sebuah buku tentang produk dan boleh mengisi tempat kosong semasa slide ditunjukkan dan semasa penerangan diberikan. Sepanjang kelas berlangsung, ada jugak diselit game tentang produk dan semestinya siapa yang dapat jawab mendapat hadiah. Pukul 12.30 tengah hari kami dibawa ke sebuah restoran makanan dari Yaman iaitu Restoran Marhaba, lima minit jalan kaki dari bangunan Pinnacle. Kami dijamu nasi arab yang sedap dan portionnya sangatlah besar...boleh kongsi dua orang patutnya. Alhamdullilah...kenyang!

Kelas disambung semula pada pukul 2.20 petang lepas kami siap tunaikan solat. Kami teruskan lagi tentang produk-produk seterusnya dan selepas itu kami diberikan satu ujian...25 soalan objektif. Akhir sekali macam biasalah dapat sijil yag mengesahkan kami dah hadiri bengkel tu. Banyak ilmu bermanfaat yang saya dapat dan lepas ni bolehlah kongsi dengan customer tersayang. Terima kasih Master Azlin tumpangkan pergi dan balik:)


Buku nota

Nurul Hidayah, Nutritionist Shaklee

Besar portionnya...setengah ekor ayam

Peserta yang hadir

Sebelum start bengkel

Success Supermommies

Sijil dan hadiah sebab dapat antara markah tertinggi
Next time kalau ada boleh pergi lagi. Kepada SID yang belum pernah pergi lagi, saya syorkan supaya cuba hadiri Bengkel Nutrisi ni sebab boleh tambah ilmu yang sedia ada.

Tuesday, 11 November 2014

Santai Sabtu

Assalamualaikum

Dah tak lama...dua minggu je lagi dah nak cuti penghujung tahun. Cepat betul 2014 nak meninggalkan kita. Anak-anak pun makin besar dan makin bijak dalam pelbagai perkara.

Bagi kami sekeluarga, weekend memang masa untuk buat aktiviti bersama-sama. Walaupun saya buat bisnes secara online, tapi weekdays kami jarang keluar sebab anak sulung sekolahkan jadi weekendlah masa untuk bawa anak-anak berjalan. Hari Sabtu lepas semasa nak ambil Ipad yang dah siap repair (cermin pecah), ada satu pameran lukisan 3D atau dipanggil artifyreality di E@Curve. Cantik-cantik juga lukisan yang dipamerkan dan kita boleh ambil gambar pelbagai aksi. Jom tengok gambar yang sempat saya snap...











Wednesday, 5 November 2014

Omega Guard untuk kecerdasan otak janin

Assalamualaikum

Kalau kita dapat tahu dah pregnant mesti terus nak cari vitamin atau suplemen yang sesuai supaya janin yang dikandung dapat membesar dengan sihat dan sempurna. Seingat saya masa mengandungkan anak pertama 10 tahun lalu, tak banyak orang memperkatakan tentang kebaikan DHA dan EPA untuk kecerdasan otak bayi dan kanak-kanak. Kalau sekarang ni memang berlumba-lumba ibu hamil cari produk yang boleh membantu meningkatkan tahap kecerdasan otak bayi masing-masing. Kita pun sedia maklum kanak-kanak sekarang memang ramai yang bijak-bijak belaka!

Sebab itu pentingnya ibu mengamalkan pemakanan yang seimbang sepanjang tempoh kehamilan. Tetapi kalau si ibu rasa pengambilan nutrien tak begitu lengkap, mereka boleh mengambil Set Hamil yang sudah terbukti telah membantu meningkatkan tahap kesihatan ibu hamil. Pengambilan Omega Guard sebagai suplemen tambahan adalah untuk perkembangan otak janin.

Mengapa Omega Guard dikatakan minyak ikan terbaik? Ini kerana ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA dan EPA. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak manusia.

Selain untuk fungsi otak, ibu hamil disarankan untuk mengambil Omega Guard untuk kesihatan jantung dan mengawal tekanan darah semasa mengandung. Minyak ikan ini juga dapat mengurangkan risiko bayi terkena ekzema dan kelahiran pra-matang.

Jadi pengambilan minyak ikan memang sangat baik untuk ibu hamil tetapi pastikan anda memilih yang terbaik.  




Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

Tuesday, 4 November 2014

Aktiviti bersama anak-anak Al-Firdaus

Assalamualaikum

Petang Sabtu yang lepas saya dan anak-anak berkesempatan untuk join aktiviti yang diadakan di Rumah Amal Al-Firdaus. Rumah ini menempatkan lebih 20 orang anak-anak yatim dan kesemuanya adalah budak perempuan. Sememangnya sedih tengok budak-budak tu, masih kecil tapi dah kehilangan kasih sayang ibu bapa. 

Rumah Al-Firdaus ni terletak di Denai Alam. Petang tersebut kami anjurkan satu majlis pot luck di kalangan ahli kumpulan yang setiap bulan membuat sumbangan kepada rumah anak yatim ni. Alhamdullilah, pelbagai jenis makanan yang dibawa oleh rakan-rakan, ada goodie bag untuk budak-budak dan persembahan dari clown untuk menghiburkan semua yang hadir. Terima kasih tak terhingga kepada mereka yang berusaha untuk pastikan semuanya berjalan dengan lancar. Insya-allah tahun depan kita boleh buat lagi:)

Semua setia tunggu belon dari clown

Magic show

Game balut jadi mumia

Comel-comel anak-anak Al-Firdaus

Cantik je balutan dua budak ni