Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Wednesday 16 July 2014

Vita-Lea multivitamin terbaik

Assalamualaikum

Alhamdullilah dah masuk hari ke-18 berpuasa. Cepat sangat rasanya...tak berapa hari lagi dah nak raya. Anda semua dah siapkan kelengkapan raya? Tahun ni saya siapkan semua awal-awal...malas dah nak buat last minute preparation. 

Hari ni saya nak berkongsi tentang Vita-Lea....ini adalah antara produk pertama yang saya cuba masa join member dulu. Vita-Lea ni multivitamin yang lengkap untuk memenuhi keperluan nutrisi harian kita. Saya percaya bukan setiap hari kita boleh mengambil pemakanan yang seimbang. Lagi satu bukannya semua makanan yang kita masak nutriennya kekal sebab ada yang hilang sepanjang proses penyediaan dan semasa memasak. Jadi bila kita makan tu kadang-kadang tak banyak mana nutrisi yang kita dapat. Tambahan lagi zaman sekarang kita terdedah kepada pencemaran, tekanan dan pelbagai penyakit yang mana doktor pun kadang-kadang tak tahu apa puncanya. Jadi, bagi saya pengambilan multivitamin sangat penting dalam kehidupan seharian kita.

APA ISTIMEWANYA VITA-LEA?

Vita-Lea Shaklee merupakan multivitamin dan multimineral pertama dicipta di dunia. Pada asalnya ia dikenali sebagai 'Vitalized-Minerals' dan disingkatkan kepada perkataan 'Vita-min' dan ianya digunakan sehingga sekarang.

Peningkatan teknologi telah mengubahnya dari bentuk cecair (90 tahun yang lalu) kepada tablet dan digelar Vita-Lea. Setiap satu tablet mengandungi 28 vitamin dan mineral yang penting yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vita-Lea disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dan dihasilkan dengan kaedah yang terkini serta teknologi eksplosif yang kompleks yang disebut sebagai 'Explo-Tab'. Vita-Lea merupakan multivitamin yang paling pantas larut di adalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pegambilan Vita-Lea secara konsisten selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Centre of Science di Amerika Syarikat sebagai 'The Best Multivitamin' di dalam Public Interest pada tahun 2000.






KELEBIHAN UTAMA VITA-LEA

  • 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas
  • - 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
  • - 2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
  • - 2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent
  • - 3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
  • - 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang
  • - 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
  • - 10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga

KEBAIKAN VITA-LEA


Pemberi tenaga segera - menambah tenaga, memberi kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian (sangat setuju kerana saya sendiri dah merasai kehebatan ini!)

Pelengkap Nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutama mereka yang mengamalkan pemakana sayuran (vegetarian) dan anemia (ni pun saya setuju, kerana sebelum kenal shaklee saya seorang yang tidak mengamalkan pemakanan seimbang kerana jadual harian yang padat, menyebabkan sering sakit kepala. Sekarang, boleh bilang berapa kali sakit kepala.. tu pun kerana tak cukup tidur)

Tingkatkan keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

Metabolisme - sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.

Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati

Bagi mereka yang masih tercari-cari multivitamin untuk keperluan harian, memang saya syorkan Vita-Lea Iron Formula ni. 


Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com




No comments:

Post a Comment