Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Sunday 13 July 2014

Set migrain membantu anda

Assalamulaikum

Siapa yang pernah kena migrain? Mesti sakit sangat dan hanya nak baring je kan? Nak buat kerja pun tak larat. Ramai di antara kita kalau kena migrain mesti telan ubat atau pain killer. Sebenarnya ubat hanya memberi kelegaan sementara dan bukannya membantu menghilangkan penyakit tersebut. Berbeza dengan vitamin yang mana jika diambil secara konsisten ia mampu mengurangkan dan lama-kelamaan dapat hilangkan masalah migrain tersebut.

Apakah antara faktor yang menyebabkan migrain terjadi?

1. Kesan daripada alahan seseorang
2. Silau akibat lampu yang terang
3. Bunyi yang terlalu kuat
4. Hormon estrogen yang tidak stabil bagi wanita
5. Tekanan fizikal atau emosi
6. Waktu tidur yang tidak teratur
7. Merokok atau terdedah kepada asap rokok
8. Stres atau tekanan melampau
9. Menahan lapar atau makan tak tentu masa
10. Perubahan cuaca yang tidak menentu
11. Mengambil minuman berkafein atau bergas secara berlebihan
12. Pengambilan makanan yang mengandungi monosodium glutamate(MSG), cheese, nitrate, coklat, kekacang, alcohol, dan aspartame boleh menyebabkan migraine kerana ada di antara makanan itu mengandungi tyramine atau phenylethylamin yang boleh bertindak mengembangkan salur darah

Cadangan vitamin Shaklee yang dapat membantu anda:




1) Ostematrix.
Terdiri dari kalsium,magnesium dan vitamin D. Kalsium yang dapat meringankan stress,memperbaiki jantung berdebar,memperbaiki depresi,mood swing dan sakit kepala. Magnesium dapat membantu sistem saraf, pengecutan otot dan saraf, menstabilkan denyutan tidak sekata yang sering di hadapi oleh penghidap migrain. Ostematrix juga sangat bagus untuk membantu kita untuk tidur lebih lena.

2) B complex
Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain.Juga pengambilan vitamin ini dapat mengurangkan gejala stress,strok dan depressi. Juga sangat terkenal dengan panggilan "painkiller semulajadi".

Pengambilan makanan yang betul dan berkhasiat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan rehat/tidur yang cukup mampu membantu mengurangkan masalah ini serta pengambilan supplemen juga dapat membantu.

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment