Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Tuesday 15 July 2014

Turunkan kadar kolestrol untuk elak serangan jantung

Assalamualaikum

Ramai orang yang takut kalau tahap kolestrol tinggi dalam darah tapi berapa ramai yang menjaga pemakanan, membuat pemeriksaan secara rutin dan mengamalkan gaya hidup sihat. Kolestrol merupakan salah satu punca terjadinya serangan jantung. Bagaimana serangan jantung terjadi?

Seseorang individu terdedah kepada serangan jantung bila dia mempunyai kolesterol LDL yang lebih tinggi daripada kolesterol HDL.

Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol. Lama-kelamaan, plak kolesterol menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit, satu proses yang dipanggil atherosclerosis.

Arteri koronari membekalkan darah dan oksigen kepada otot jantung. Bila arteri koronari menyempit disebabkan atherosclerosis, ia tidak mampu membekalkan darah dan oksigen secukupnya kepada otot jantung. Kekurangan oksigen ke otot jantung menyebabkan dada sakit, juga ketulan darah dalam arteri yang menyebabkan saluran itu tersumbat dan membawa kepada kematian otot jantung (serangan jantung).

Partikel kolesterol HDL menghalang proses atherosclerosis dengan menarik kolesterol daripada dinding arteri dan menyingkirkannya melalui hati, untuk dibuang menerusi hempedu. Ia juga mengganggu pengumpulan kolesterol pada dinding arteri oleh partikel kolesterol LDL.


Cadangan suplemen yang dapat membantu masalah kolestrol

1) Lecithin - bertindak sebagai "pembersih" salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.


2) Omega Guard - merendahkan paras 'LDL' (kolestrol jahat) dan keseluruhan kolestrol.


3) Phytocol-ST - produk terbaru Shaklee ini mampu menghalang kolestrol sebelum ia  memasuki salur darah.



Bagi mereka yang ada masalh kolestrol atau yang bimbang tentang kolesrtol, bolehlah mengambil suplemen yang telah disarankan dan yang penting suplemen Shaklee selamat, semulajadi dan berkesan.


Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment