Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Thursday 24 July 2014

Slip Disc dan Shaklee

Assalamualaikum

Syukur ke hadrat Ilahi kerana diberi kesihatan yang baik sepanjan bulan Ramadhan ni. Kesihatan merupakan satu nikmat dan rezeki yang selalu kita lupa. Ramai yang menggangap rezeki hanya jika kita kaya dan mewah. Sebenarnya kekayaan adalah rezeki dan juga dugaan dariNya. Ada orang yang kaya harta tapi miskin jiwa. Tapi ada yang kaya jiwa tapi miskin harta. Anda dalam kategori mana? Apapun kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada terutamanya kesihatan yang baik, makan minum yang mencukupi dan anak-anak yang sihat dan cerdik. Sama-samalah kita berdoa dan meningkatkan amalan di penghujung Ramadhan ni. Semoga segala amalan kita diterima Allah...

Hari ni saya nak berkongsi tentang slip disc. Sebenarnya ramai yang mengalami slip disc tapi tidak menyedarinya. Kadang-kadang tu rasa sakit tapi hanya sangkakan sakit sendi biasa dan tidak mendapat rawatan lanjut. Sebenarnya slip disc ni tiada ubat tetapi terdapat cara yang tertentu atau suplemen yang dapat mengurangkan kesakitan dan memberi lebih keselesaan.

APA ITU SLIP DISC?

Slip disc secara ringkas bermaksud tulang belakang yang “teralih” atau “mengelongsor dari kedudukan asal. Ini disebabkab oleh gel antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan telah bocor seterusnya mengakibatkan alihan. Apabila ini terjadi, tulang akan menekan pula saraf-saraf yang mengawal anggota badan seperti kaki, tangan dan leher. Kesakitan melampau menyebabkan anggota badan menjadi kebas pergerakan akan terbatas.


PUNCA SLIP DISC TERJADI

  • cara mengangkat beban yang salah
  • selalu mengangkat beban yang terlalu berat
  • orang yang pernah terjatuh tetapi tidak mendapatkan rawatan
  • duduk atau baring pada postur yang tidak betul
  • kecederaan ketika bersukan
  • pernah mengalami kemalangan yang melibatkan tulang belakang
  • berat badan yang berlebihan

CARA MERAWAT SLIP DISC

1) Physiotherapy – menjalani sesi dengan pakar yang menunjukkan kaedah senaman yang betul untuk menguatkan otot. Ini termasuklah sesi rawatan menggunakan tuala panas pada bahagian sakit.
2) Stereoid – Untuk kesakitan biasa, suntikan stereoid dapat menguatkan otot belakang dan mengurangkan kesakitan.
3) Pembedahan – Ini adalah langkah terakhir di mana bahagian tulang dan disc yang terkeluar akan dikikis. Untuk kes yang lebih serius, kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang.

Selain daripada kaedah-kaedah di atas, suplemen Shaklee juga mampu membantu mereka yag mengalami masalah ini. Ramai yang berpuas hati setelah mengamalkan Set Sendi Shaklee bersama Vivix.



ADVANCE JOINT HEALTH TABLET
- memelihara ligament (tisu penyambung) yang sihat.
- menyokong keselesaan sendi.
- meningkatkan kesan kusyen.

OSTEMATRIX
- Sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang,otot dan ligamen.
- Magnesium membantu penyerapan kalsium dan membantu menguatkan tulang.
- Vitamin D merangsang penyerapan kalsium.

OMEGA GUARD
- Mengurangkan inflamasi atau radang akibat sakit sendi.
- Bertindak sebagai pelincir pada sendi.

VIVIX
- Merupakan agen anti penuaan yang menjaga keanjalan struktur disc tulang belakang dan mengurangkan risiko slip disc.
- Menyokong kesihatan sendi.
- Menyokong kesihatan menyeluruh.

Set sendi ini juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sendi selain dari slip disc. Apa yang penting, produk Shaklee selamat, halal dan berkesan...semestinya tiada kesan sampingan seperti steroid atau ubat-ubatan lain.

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment