Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Monday 16 June 2014

Kelebihan B Complex

Assalamualaikum

Hari ni nak berkongsi kenapa elok kalau kita jadikan B Complex sebagai vitamin harian. B Complex turut dikaitkan dengan kecantikan kulit dan membantu mengurangkan stress. Jom kita lihat dulu apakah manfaat utama B Complex...

1) Menukarkan makanan kepada tenaga 
B Complex membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan tekanan (Anti-stress)
B Complex memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu tumbesaran 
B Complex menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan rambut 
B Complex memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Sangat sesuai bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan mata 
B Complex mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemia
B Complex membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan senggugut 
B Complex baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8) Mengurangkan risiko mendapat Perleche
B Complex boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis), jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi 

B Complex Shaklee menganngi lapan kumpulan vitamin B , dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik untuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee.


Siapa yang memerlukan B Complex?

Semua individu perlukan vitamin B terutama mereka yang:

  • Terdedah kepada sinaran matahari
  • Terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang banyak
  • Mereka yang mempunyai sakit kencing manis , tekanan darah tinggi, migrain
  • Mereka yang tidak dapat fokus dalam pekerjaan yang dilakukan.
  • Mereka yang hendak menjaga kecantikan tubuh badan
  • Mereka yang ingin kelihatan cantik dan muda
  • Mereka yang mengandung dan menyusukan anaknya
  • Wanita yang mengambil pil perancang
Dengan suplemen B Complex Shaklee anda sudah mendapat semua vitamin B yang lengkap dan diperlukan oleh badan. Jadi jangan tunggu lama-lama...pastikan anda mendapat bekalan vitamin B dari Shaklee yang semestinya halal, selamat dan berkesan.

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com






No comments:

Post a Comment