Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Thursday 12 June 2014

Halang kolestrol dengan Phytocol-ST

Assalamualaikum

Hari ni nak kongsi tentang produk terbaru Shaklee iaitu Phytocol-ST. Apa itu Phytocol -ST? Ia adalah produk terbaru Shaklee yang dilancarkan pada 7 Jun baru-baru ni yang mampu menurukan kadar kolestrol secara semulajadi.



Ini merupakan berita baik kepada lebih 6 juta rakyat Malaysia yang mengalami masalah kolestrol tidak sihat dalam darah. Mari kita lihat dulu apakah antara faktor yang menyebabkan kolestrol tinggi dalam badan.

1. Faktor yang tidak dapat dikawal

a. Keturunan

Apabila ada keluarga yang mempunyai masalah kolestrol tinggi, maka besar kemungkinan anak-anak akan mengalami masalah yang sama.

b. Usia
Setelah usia lebih daripada 20 tahun, paras kolestrol mula meningkat. Untuk kaum lelaki, kolestrol akan mudah naik setelah umur 50 tahun. Bagi wanita, kolestrol akan mudah untuk naik setelah menopause.

2. Faktor yang dapat dikawal

a. Makanan telalu banyak lemak
b. Berlebihan berat badan
c. Kurang senaman
d. Merokok
e. Gaya hidup yang tidak sihat
f. Stress
g. Diabetes mellitus
h. Minum kopi berlebihan

Kelebihan Phytocol-ST Shaklee:

  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.

Bagaimana Fitosterol bertindak?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Tahukah anda?


Jadi kalau kita rasa kita tidak mampu untuk mengambil kadar pemakanan seperti di atas untuk menurukan paras kolestrol LDL, eloklah kita ambil Phytocol-ST ni. Ianya terbukti berkesan secara semulajadi utuk menurunkan paras kolestrol anda!

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment