Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Sunday 24 August 2014

Vitamin untuk melembapkan kulit

Assalamualaikum

Hari ke-28 Syawal...ramai yang buat open house. Maklumlah hari ni merupakan weekend terakhir sebelum berakhirnya Syawal pada hari Selasa ni. Jalan pun jem memanjang..setiap weekend di bulan Syawal memang jalan sesak sebab ramai yang keluar beraya:)

Hari saya teringin nak berkongsi pengalaman sendiri tentang kelembapan kulit. Kulit saya ni memang jenis kering dari dulu lagi...memang kena rajin pakai moisturiser. Tapi saya ni taklah berapa rajin sangat tiap-tiap hari nak tepek moisturiser...salah satu sebabnya bila saya pakai moisturiser keluar rumah, kalau dalam cuaca yang panas mesti muka macam berpeluh. Eiii...tak suka muka nampak oily sangat dan macam berpeluh!

Jadi apa solutionnya? Dah lama mencari vitamin atau suplemen yang bagus untuk melembapkan kulit. Tahu tak apa akan jadi kalau kulit terlalu kering? Apa lagi...garis-garis halus memang cepat je nampak especially pada bahagian bawah dan tepi mata. Sembilan bulan lepas saya ambil Gla Complex sebab nak hilangkan masalah senggugut dan simptom PMS. Bila konsisten amalkan Gla, masalah ketidakstabilan hormon memang hilang dan bonusnya kulit tak terlalu kering.

Dua bulan lepas pula saya mula mengambil Vita E Complex. Ini memang aim untuk kecantikan kulit tapi taklah ambil setiap hari...kadang-kadang terlupa jugak. Tapi lepas ambil Vita E ni memang dapat rasa yang kulit tu lebih 'moist'. Suka sangat!

Lepas tu masa dua minggu sebelum raya baru ni, saja try Collagen Powder sebab ramai kengkawan yang cakap kolagen ni memang boleh melembapkan kulit dengan cepat. Makan 2-3 sachet je boleh rasai kelainannya. Betul ke? saya punya experience lepas makan 5 sachet memang dapat rasa kulit lembut dan lembap je. Double suka! Memang Collagen Powder ni sangat sesuai untuk mereka yang berkulit kering, yang dah mula ada garis-garis halus, ada jeragat dan ia juga menganjalkan kulit. Bukan kulit je tau, masalah rambut dan sendi juga dapat diatasi dengan Collagen Powder. Superb!

Keberkesanan Collagen Powder:

  • Melembabkan kulit sehingga 90% (memang sangat tinggi peratusannya)
  • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
  • Meningkatkan penampilan keseluruhan sehingga 71%
  • Melembutkan dan melicinkan kulit sehingga 69%
  • Mengekalkan mekap anda sehingga 60%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
  • Menebalkan rambut sehingga 54%
  • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%
Dari pengalaman dan penggunaan saya sendiri, Gla Complex, Vita E Complex dan Collagen Powder memang sangat berkesan untuk melembapkan kulit di samping pelbagai kebaikan lain yang boleh diperolehi. 





Bagi mereka yang mengalami masalah kulit kering macam saya, memang sangat disyorkan cuba vitamin dan suplemen ni...tak semestinya ambil semua sekaligus...boleh ikut budget masing-masing ye...

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment