Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Thursday 7 August 2014

Denggi sangat merbahaya

Assalamualaikum

Sejak kebelakangan ni banyak betul dengar orang kena denggi. Risau jugak sebab kalau ada yang demam tak sure denggi ke tidak unless buat blood test. Kalau betul denggi tapi asyik delay sebab ingat demam biasa, itu yang bahaya. Jadi kita kenalah berhati-hati lebih sikit kalau ada ahli keluarga yang demam. Demam denggi terbahagi kepada dua iaitu demam denggi klasikal dan denggi berdarah. Apa yang sangat ditakuti ialah denggi berdarah sebab virus tu boleh attack organ dalaman yang lain dan boleh membawa maut.

Di sini saya suggest Nutriferon dan Performance Drink untuk denggi biasa dan tambah Vivix untuk denggi berdarah. Jom kita lihat apa fungsi setiap satu suplemen ni...


NUTRIFERON
Nutriferon berperanan untuk supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi.  Nutriferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

PERFORMANCE DRINK (PD)
PD berfungsi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan. PD mempunyai garam yang berfungsi untuk menstabilkan badan. PD juga memberikan tenaga yang lebih lama kepada pesakit. Apa yang membezakan PD dan 100 Plus? 100 Plus tidak mempunyai banyak garam natrium di dalamnya dan mempunyai lebih banyak kandungan gula manakala PD tidak mempunyai perisa, pewarna atau pengawet tiruan. Memang berkali-kali ganda lebih bagus dari 100 Plus.

VIVIX
Vivix merupakan tonik anti-penuaan dan anti-oksida semulajadi yang bertindak memperbaiki sehingga tahap DNA sel. Apabila kita sakit, banyak sel-sel yang rosak jadi Vivix dapat membantu memperbaharui sel-sel tersebut. 

Selain daripada itu terdapat beberapa alternatif yang selalu kita dengar untuk membantu mereka yang terkena denggi seperti sup ketam, air pucuk betik dan air kelapa muda. Kita hanya mampu berusaha dan berdoa...hanya DIA yang menentukan...


Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment