Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Tuesday 9 September 2014

Amalan zikir harian

Assalamualaikum

Sebenarnya layu je mata petang-petang macam ni ditambah pulak hujan kat luar tu. Kalau nak tido pun dah lepas asar so kita update blog lah:)

Hari ni just nak share pasal amalan zikir. Terus-terang saya bagitau sebelum join Shaklee under group Jutawan Muslimah atau lebih spesifik group Supermommies under Master Azlin, saya tak pernah jadikan zikir ni sebagai amalan harian. Tapi bila dah join, of course saya diajar bagaimana selok-belok perniagaan Shaklee ni, apa yang leader-leader kami yang dah berjaya buat dulu dan yang bestnya kami diterapkan dengan amalan rohani jugak. Maknanya dalam bisnes memang kena usaha, kerja keras tapi paling penting dekatkan diri dengan Allah melalui zikir dan solat-solat sunat. Seperti yang kita sedia maklum, zikir juga pembuka pintu rezeki dan amalan zikir juga dapat menenangkan jiwa.

Jom kita amalkan!
Antara kebaikan berzikir ialah:

1. Mereka yang suka berzikir akan berada dibawah naungan Allah di hari kiamat.
2. Zikir adalah ubat yang dapat melembutkan hati seseorang.
3. Zikir mendekatkan seseorang kepada ahirat dan menjauhkan mereka dari amalan dunia yang sia-sia.
4. Zikir dapat menghilangkan rasa takut dan menimbulkan ketenangan jiwa.
5. Orang yang suka berzikir akan dilimpahi keredaan Allah.
6. Orang yang suka berzikir akan dimurahkan ruang rezekinya.
7. Zikir dapat mengelakkan diri daripada sifat mazmumah seperti mengumpat dan mengata.
8. Zikir dapat menghapuskan sifat munafiq.
9. Zikir akan melindungi diri dari bisikan dan ganguan syaitan.
10. Zikir dapat membentuk peribadi yang mulia.

Syukur sangat dipertemukan dengan kumpulan yang betul untuk memulakan bisnes Shaklee ni. Kami mempunyai support group yang sangat best dan setiap hari ada saja tips-tips dan motivational words yang menyuntik semangat untuk terus berjuang. Alhamdullilah!

Kepada anda yang masih mencari-cari peluang bisnes dengan modal yang kecil, anda dijemput join group saya. Insya-allah dengan hanya membayar yuran keahlian bernilai RM75 seumur hidup, anda boleh tentukan sejauh mana impian anda...

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment