Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Friday 9 May 2014

Sukar hamil?

Assalamualaikum

Apa khabar semua? Semoga semua sihat sejahtera di hari Jummat yang penuh barakah ni. Selepas berkahwin ramai yang inginkan zuriat tetapi semua itu adalah ketentuan Allah. Kita sebagai hambanya hanya perlu berusaha, doa dan tawakal. Tapi ada yang hanya berserah kepada takdir apabila dah lama menanti tapi masih belum dikurniakan zuriat. Patut ke macam tu?

Di zaman yang serba moden dan canggih ni pelbagai alternatif yang boleh diambil oleh pasangan yang sedang berusaha mendapatkan anak. Dari cara yang murah hinggalah kepada rawatan yang berpuluh ribu ringgit. Jadi kita boleh cuba berlandaskan cara yang kita suka dan budget yang kita ada. Insya-allah Tuhan tu maha penyayang dan maha mendengar...

Hari ni saya suka nak berkongsi tentang Set Kesuburan Shaklee yang alhamdullilah telah banyak membantu pasangan yang inginkan zuriat sendiri. Ada yang ambil 1-2 bulan sudah mendapat hasil tak kurang juga ramai yang konsisten selama beberapa bulan dapat hasil yang positif.

Set Kesuburan Shaklee bukan hanya untuk wanita tetapi lelaki pun mainkan peranan juga. Kalau kedua-dua pasangan sihat dan subur baru la senang persenyawaan berlaku. Set Kesuburan ni pun ada dua kategori iaitu basic set dan full set. Kenapa macam tu? Sebenarnya saya akan cadangkan set tertentu mengikut keperluan dan budget pelanggan. Sebab tu semua orang mampu guna produk Shaklee dan ia sebenarnya tak mahal kerana sesetengah vitamin tu boleh tahan sehingga 4-6 bulan.
Set Kesuburan paling basic

Set Kesuburan budget sederhana 

Set Kesuburan lengkap

VITAMIN ASAS UNTUK SUAMI ISTERI

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

VITALEA
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Pengambilan Vitalea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatan diri terlebih dahulu supaya berada pada tahap kesihatan yang terbaik.

VITAMIN C
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita -C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum.

B-COMPLEX
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 ( 40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

VITAMIN KESUBURAN UNTUK SUAMI

VITAMIN E
Terkenal sebagai 'vitamin cinta'. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran darah, mencegah pembentukan darah beku, membentuk sel-sel baru (termasuk RNA & DNA), ianya amat terkenal sebagai vitamin yang mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, kandungan Selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual yang lebih baik bagi lelaki.

ZINC COMPLEX
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosteron, membantu mengekalkan jumlah air mani, membantu mengekalkan paras testosteron yang bersesuaian, serta membekalkan tenaga untuk sperma agar lebih aktif berenang menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya, zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal dan penyakit prostat.

VITAMIN KESUBURAN UNTUK ISTERI

GLA COMPLEX
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, Tiub Fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

ALFALFA COMPLEX
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

Jadi sebenarya amat penting untuk suami dan isteri berada dalam keadaan yang sihat sebelum perseyawaan berlaku. Semua vitamin di atas dapat membantu anda mencapai kesihatan yang optimum dan membantu tingkatkan peratus untuk hamil. Apa yang penting adalah cara pegambilan yang betul dan istiqamah dalam pengambilannya. Insya-allah hasrat anda untuk mendapat zuriat akan kesampaian. Kita usaha Allah menentukannya...

Boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi mengenai set yang sesuai...

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment