Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Sunday 27 April 2014

Kebaikan Vita C Sustained Release

Assalamualaikum

Ramai yang suka makan buah oren kan? Tapi mampukah kita nak makan 7 biji oren dalam satu hari? Kalau anda nak khasiat yang sama dengan 7 biji oren setiap hari, ada hanya perlu mengambil sebiji Vita C SR. Sebenarya sebiji Vita C SR bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Hebatkan???


Ok sekarang mari kita lihat apakah kebaikan Vita C SR..

  • Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yg menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yg terlibat dlm pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan 'kolagen' berasal dari perkataan Yunani yg bermaksud 'lekat' atau bersifat pelekat. Sebab itu mereka yang amalkannya mendapati kulit mereka lebih licin, tegang dan cantik, malah luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan (lekat) tisu badan yang kuat. 
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan strok dan salur jatung tersumbat. 
  • Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantum bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan Vit C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang daripada mengalami kerosakan yg teruk. 
  • Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon (hormon fungsi imun).Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin c dan oleh kerana kekurangan vitamin C, sistem keimunan kita lemah dan mudah diserang penyakit. 
  • Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan dalam badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut (goyang) dan luka lambat sembuh, pendarahan dlm otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin c adalah umpama gam yg melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dlm badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin c pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepat proses penyembuhan.
Antara manfaat lain Vita C SR ialah:
  1. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat utk penyerapan zat besi yg lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkat pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma juga memerangi simptom selsema. 
  2. Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yg berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells utk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. 
  3. Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi iaitu penyebab utama jeragat. 
  4. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan. 
  5. Mengekalkan kolesterol sihat - Ia mampu mengurangkan kolesterol dlm darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 
Apa KEISTIMEWAAN & PERBEZAAN Vita C Shaklee dengan Vitamin C lain di pasaran?
  • Vitamin C pertama yang SEMULAJADI dan bertindak secara 'sustained release' atau dilepaskan dalam badan secara perlahan-laha. Jadi vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. 
  • Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk 1 tablet. 
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik. 
  • Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubuh secara perlahan-lahan mengikut keperluan kita.

Bestkan Vita C SR ni? Siapa yang masih tercari-cari jenama vitamin c apa yang nak guna eloklah cuba Vita C Shaklee. Memang berbaloi sebab 1 botol boleh tahan 6 bulan!

Asmin Fahmi
012-7747857
FB: Asmin AG
FB Page: Alam Wellness
Email: asmin.fahmi@gmail.com

No comments:

Post a Comment