Hi! I'm your trusted Shaklee Independent Distributor

Dapatkan konsultasi percuma dan cara pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee yang betul dari saya. Cash on delivery (COD) area Denai Alam, Bukit Subang, Bukit Jelutong, Subang Bestari, Subang 2 & Kota Damansara. Penghantaran melalui Pos Laju ke seluruh Malaysia.

Wednesday 30 March 2016

Fahim first taekwondo tourney...

Assalamualaikum...

Alhamdullilah 19 Mac lepas Fahim berpeluang menyertai pertandingan taekwondo di Sekolah Setiabudi, Gombak. Ini merupakan perlawanan pertama setelah setahun Fahim belajar taekwondo di bawah Pro Sport.

Seawal 7.30 pagi kami dah keluar rumah. maklumlah nak ke gombak ambil masa 40 minit jugak...jauh gak la tu. Pukul 8.10 pagi sampai dan terus cari dewan tempat bertanding. Dah ramai yang sampai...ada group yang dah start practise. Semangat!

Rupanya Sekolah Setiabudi ni satu kawasan dengan International Islamic School (rendah & menengah). Kantin diorang pun kongsi katanya tapi besarlah. Yang menariknya makanan di kantin sangat variety dan yang paling best murah!

Sementara Fahim belum start dan giliran dia nombor 28, kami pun isi perut dulu. Lepas tu bila dah masuk dewan, perlawanan dah mula. Hubby duduk dekat Fahim dan suruh dia tengok macam mana cara orang lain lawan sebab ni first experience dia. Turn Fahim lebih kurang pukul 10.15, sebelum tu kena bersedia pakai pelindung semua tu dulu.

Fahim tali pinggang oren lawan dengan budak tali pinggang merah (lagi power drp dia lah). Nampak dia cepat penat jugak berlawan dengan budak tu. Walaupun kalah tapi memang good exposure & experience untuk Fahim. Hubby pun cakap dia banyak je tengok cite lawan2 dan kungfu bagai tapi tak pernah pun berlawan dengan orang. Rasanya elok dedahkan anak-anak dari kecil dengan martial art ni tak kiralah Taekwondo. Aikido, Karate atau yang lain-lain. Tapi nasihat saya jangan la umur 4-5 tahun dah hantar, kecik sangat. Dah masuk sekolah dalam darjah satu tu ok dah then darjah 3 ke atas dah boleh sertai pertandingan.










No comments:

Post a Comment